מהם שירותים ניידים ומתי נזדקק להם?

שירותים ניידים, כשמם כן הם. מדובר בשירותים אשר ממוקמים במבנים ניידים, אותם ניתן להתקין בשטחים פתוחים – בהם אין לנו גישה למערכת ביוב מתפקדת. על אף שנהוג לבלבל אותם עם שירותים כימיים, חשוב לדעת כי שירותים ניידים למעשה שונים מהותית מהשירותים הכימיים שכולנו מכירים. לפניכם כל מה שצריך לדעת על שירותים ניידים.

מהם בדיוק שירותים ניידים וכיצד הם שונים משירותים כימיים?

אין ספק כי כל אדם השתמש בשירותים כימיים לפחות פעם אחת במהלך חייו. מדובר בשירותים פשוטים במיוחד אשר בנויים כתא בודד, בו קיים מושב אסלה ובור שופכין שאליו מתרכזת הפסולת. על אף שגם שירותים ניידים אינם מתחברים למערכת ביוב ודורשים ריקון וניקיון אחת לתקופה, הם למעשה שונים מאוד מהשירותים הכימיים – הן בגודל שלהם והן בחוויית השימוש בהם. ראשית, שירותים ניידים בנויים כך שהם מכילים מספר תאי שירותים, אשר בכל אחד מהם קיימת אסלה מתפקדת – בדומה לאסלה שאנו מכירים מהבית. שנית, בשירותים ניידים לרוב יהיו מים זורמים, כיורים, תאורה ואף מיזוג. הדגמים היוקרתיים יותר יתהדרו גם בעיצוב מרשים, מפיצי ריח ופונקציות נוספות, אשר לא יביישו גם חדרי שירותים בבתי מלון יוקרתיים או באולמות אירועים. כלומר, בכל הנוגע לחוויית השימוש – שירותים ניידים מתפקדים יותר כמו שירותים "רגילים" ומספקים לנו את הנוחות שהתרגלנו אליה, גם באמצע הטבע או בשטחים שוממים.

מתי נזדקק לשירותים ניידים?

בדומה לשירותים הכימיים, גם לשירותים הניידים נזדקק במצבים בהם אנו עורכים אירוע או מסיבה בחיק הטבע, ואין לנו גישה למבני קבע או לבתי שימוש "רגילים". עם זאת, בשונה מהשירותים הכימיים, שיתאימו בעיקר למסיבות פשוטות ולאירועים קצרים, בשירותים הניידים נשתמש לטובת אירועים ארוכים או לטובת אירועים חשובים יותר, כמו למשל חתונה, כנס מקצועי ועוד. הסיבה לכך היא שהשירותים הניידים מרשימים יותר במראה שלהם, ומאפשרים לאורחים שלנו ליהנות מחוויה טובה יותר באירוע. עם זאת, לרוב הם יתאפיינו במחיר גבוה משמעותית מהמחיר של השירותים הכימיים, ומסיבה זו – נעדיף אותם רק במצבים בהם אנו מעוניינים ליצור רושם טוב על האורחים שלנו, או במצבים בהם האירוע אורך זמן רב ואנו זקוקים לפתרון קבוע וטוב יותר משירותים כימיים.